SANDBOARDING IN DE DESERT!! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu SANDBOARDING IN DE DESERT!! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

SANDBOARDING IN DE DESERT!!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

29 Juli 2014 | Namibië, Swakopmund

SANDBOARDING IN DE DESERT!!

Dag 14

Dit was de dag…..dat ik de woestijn ging verkennen per QUAD!! Lekker scheuren door het mulle zand. Het begon rustig, maar al snel wist ik het gas te vinden en ging er vandoor. De gids gaf ons al snel een waarschuwing dat we te snel gingen. Dat mochten we later op de dag wel doen. Dat heeft hij ook geweten. Het ging lekker hard!! We gingen echt snel!! De bochten waren vet!!

De omgeving was GEWELDIG!! Wat wil je nog meer. Zo’n grote zandbak. Overal zand om je heen. Prachtige landschappen. Echt SUPER!! Een blauwe lucht en zonnetje er bij en IEDEREEN BLIJ!!

Halverwege de tocht zijn we op zoek naar gedierte gegaan. Welken dieren leven er nou in de woestijn? Daar zijn we naar op zoek gegaan. We kwamen van alles tegen. Na 15 min. zijn we weer de QUAD op gegaan en met de tour verder gegaan.

Bij een hoge berg werd er gestopt en moesten we van de QUAD af gaan. We kregen de kans op met een plank van een hoge berg af te gaan. Ik heb het ook gedaan. Het gaat SUPERSNEL. Het is VET om te doen. Het nadeel was dat als je eenmaal beneden was, je weer omhoog moest lopen met de plaat. Dat was zwaar. Maar Zo’n excursie is PRACHTIG!! ECHT WAAR!!

Je kunt snelheden tot 80km/h halen. Voor je gevoel gaat het nog sneller. Je gezicht is op 15cm van het zand. Je moet onderweg niet van het bord afgaan, wand dat is de kans groot dat er een wond kan ontstaan.

HET WAS ECHT VET!!

Om 14.00 uur kwam ik weer bij het hotel aan en moest eerst gaan douchen. Er was veel zand in mijn kleren gegaan. Met schone kleren ben ik weer het dorp ingegaan. Bij de kust heb ik een mooie zonsondergang gezien. Het was zeer mooi!!

Om 18.30 uur zijn we weer gaan uit eten bij het zelfde restaurant als gisteren. Het was goed bevallen!!

Dit was het weer, tot de volgende keer!!
Sjuul Stappers
SWAKOPMUND
NAMIBIË!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjuul

Voor eerdere verslagen zie: Sjuulinzuidelijkafrika.waarbenjij.nu

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 3301

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

32 dagen avontuur

Landen bezocht: