AFRIKA BURN!! - Reisverslag uit Ceres, Zuid-Afrika van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu AFRIKA BURN!! - Reisverslag uit Ceres, Zuid-Afrika van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Ceres

Dag 20

Vandaag gebeurde iets dat niemand had verwacht. Het werd ook nog eens een SUPER LEUKE dag. We hebben veel in de auto gezeten en kwamen op het eind van de middag ergens, of beter gezegd NERGENS aan???????

Vanochtend zijn we vanuit ons 3 sterren hotel met goed bed en warme douche naar het zuiden gereden. Na 2 uur op asfalt was het OFF-ROAD rijden. Dat hebben we deze vakantie al veel gedaan. Alleen jammer dat er onderweg de band was stuk gegaan.

Na 2 uur off-road te hebben gereden vroegen we ons af hoe ver het nog zou zijn. Een uur later kwamen we bij de slaapplaats aan. Maar we zagen niets en wisten dus niet waar wij heen moesten gaan. De chaffeur reed nog 100m verder en daar kwam iets in zicht. We hadden al lang niets, maar dat ook niets meer gezien. Het was een oud vervallen huisje met een x aantal tenten er omheen. Verder was er letterlijk NIETS.
THE MIDDLE OF NO-WHERE!!
160km afstand met het kleine dichtstbijzijnde dorpje!!
+/- 3 uur Off Road rijden en dan heb je.....NIETS
- geen mensen
- geen dieren
- geen planten
gewoon even helemaal niets om je heen!!!

RUST!!

We zijn de auto uitgegaan en hebben de intrek in de tent gedaan. Om 16.30 uur zijn we met een safaritruck met de sunset-tour mee gegaan. We zagen nog steeds NIETS. Boven op een kleine heuvel moesten we uitstappen en kwam de drank tevoorschijn. Gratig onbeperkt drinken tot de zon is ondergegaan. Het was een superleuke tijd, welke te snel is voorbij gegaan.

AFRIKA BURN.

We waren op het terrein van AFRIKA BURN!!
Daar wordt jaarlijks met meer dan 10.000 mensen in de middle of no where gratis gefeest. Iedereen neemt iets mee (drank, eten, noem maar op…) en door middel van ruilhandel zonder geld worden er 8 dagen lang vele feesten gehouden. Iedereen neemt zijn eigen tentje mee en verder zijn er geen voorzieningen.

Wij gingen dus even op die plaats kijken en zagen 6 prachtig mooie torens van brandhout staan. Zeer mooi om de zon erachter zien onder te gaan.

Om 18.30 uur waren we weer bij de tenten en moest iedereen iets van het kledingrek aan doen. Het was een echte verkleedpartij!!

De muziek ging harder aan zodat iedereen uit zijn dak kon gaan. Het was een echte carnavalssfeer. De bonte avond ging tot in de kleine uurtjes door. Op het eind konden we bij het kampvuur opwarmen en daarna de tent in gaan. We moesten om 6.30 uur alweer opstaan om naar CAPE TOWN te gaan!!

Het was echt een leuke dag!!

AFRIKA BURN!!

Groeten uit the middle of no where!!
Sjuul Stappers