MOOISTE WOESTIJN TER WERELD!! - Reisverslag uit Maltahöhe, Namibië van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu MOOISTE WOESTIJN TER WERELD!! - Reisverslag uit Maltahöhe, Namibië van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

MOOISTE WOESTIJN TER WERELD!!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

29 Juli 2014 | Namibië, Maltahöhe

DE MOOISTE WOESTIJN TER WERELD is in NAMIBIË!!

Dag 16

De eerste helft van deze reis zit erop. Het was een groot SUCCES!! Het begon allemaal op 12 juli 2014 op het vliegveld in Düsseldorf. Daar stapte ik het vliegtuig in, om via Amsterdam en Nairobi naar ZAMBIA te gaan. Daar kwam ik de 13e aan. Vanuit Zambia ging de route via Zimbabwe, Botswana, Namibië, Botswana, Namibië tot de Hammerstein Lodge waar ik momenteel verblijf.

Het waren prachtige weken met vele hoogtepunten zoals, THE VIC FALLS, OKAVANGO DELTA, 5 SAFARI’S en natuurlijk het SANSBOARDEN EN QUAD RIJDEN!! Het was echt GEWELDIG!!

Maar….
Als er een helft op zit, betekend het automatisch dat ik nog een halve reis voor de boeg heb. De planning belooft nog vele hoogte punten. Ik blijf hier nog even genieten van de mooie tijd in ZUIDELIJK AFRIKA!!

Vanochtend ben ik 4.00 uur opgestaan om vervolgens om 5.00 uur met de bus naar de SOSSUSVLEI te gaan. Dat is wat ze zeggen het mooiste DUINGEBIED TER WERELD!! Ik kan dat na vandaag ook bevestigen. HET WAS ZEER MOOI. De foto’s spreken voor zich…..

We begonnen met het beklimmen van duin 45. Dat is een zeer mooie maar ook pittige klim op de vroege zondagochtend. Door het mulle zand zak je steeds ver weg in de duin en raken de schoenen vol zand. Maar de TOP is bereikt. Dat was LETTERLIJK en FIGUURLIJK een HOOGTE PUNT van deze reis. Super mooi om het zand te zien verkleuren met de opkomende zon!!

Ook zijn we naar de DODEVLEI gegaan. Daar is alles zoals de naam al doet vermoeden DOOD!! Maar het landschap is daardoor zeer indrukwekkend en mooi!!

Om daar te komen moesten we in een 4x4 auto stappen, want de weg werd echt onbegaanbaar. Sommige probeerde het, maar kwamen al snel vast te zitten in het zand!!

We zijn ook met de 4x4 auto naar de SOSSUSVLEI zelf gegaan. De hoogste duin is meer dan 320m hoog. Prachtig om al die duinen te zien. Je wordt wel helemaal gezandstraald. Door de wind, waait het droge fijne zand telkens in het gezicht. Iedereen heeft dan ook het gevoel vandaag veel zand te hebben binnen gekregen. Veel drinken nu en vanavond aan de bar…..DAT IS DE ENIGE OPLOSSING!!

Rond 13.00 uur hebben we net buiten het nationaalpark geluncht om er vervolgens weer terug in te gaan, voor een mooie CANYON!! Prachtig om te zien hoe de natuur ervoor heeft gezorgd dat er in het landschap ineens een canyon kan ontstaan van wel 60m diep. We zijn naar beneden gegaan en hebben genoten van het uitzicht.

Het was een mooie dag!!

LEKKER MET DE HELDER BLAUWE LUCHT EN VOLOP ZON!!

GROETEN UIT NAMIBIË!!
Sjuul Stappers

• 29 Juli 2014 - 17:37

Pap:

Hoi Sjuul,

Ut is weer allemoal ontzettend indrukwekkend waat ze os weer veurschotels, doe vels van ut eine evenement in ut angere, iddere daag weer iets speciaals. Ut ken neet op. Doe mos doch waal auge tekort komme um alles te kenne opnimme. Grandioos.
    Ut velt mich waal op des ze zoe noa dae duitse hook treks, goej soep en natuurlik get lekkers um te aete. Bekend zal dich det waal veurkomme. Loat ut dich sjmaake en aaf en toe ein lekker glaas beer is auch neet te versmaade. Geneet der van en geluif mer Sjuul veur dinke hiej in Sjteil auch veul aan dich.
    Maak der nach get van en gaef hem van Jetje.